تعداد بازدید: 1493
تاریخ انتشار: یک شنبه 26 شهریور 1402

«مرگ تدریجی یک رویا» در شبکه تهران

سریال «مرگ تدریجی یک رویا» به کارگردانی فریدون جیرانی از یکشنبه 26 شهریور جایگزین سریال «جراح» در شبکه پنج سیما می‌شود.

سریال درام اکشن «مرگ تدریجی یک رویا» كه ابتدا «سفر به تاریكی» نام داشت، اولین مجموعه تلویزیونی فریدون جیرانی است كه هشتم اسفندماه سال 85 به تهیه‌كنندگی آرمان زرین‌كوب جلوی دوربین رفت. فیلمنامه این مجموعه مضمونی اجتماعی دارد و توسط علیرضا محمدی به نگارش درآمده است.

نویسنده‌ای جوان به نام مارال عظیمی با نوشتن یک رمان معروف می‌شود و تأثیر زیادی بر زندگی وی می‌گذارد و با وسوسه‌های خواهرش و آریان یک منتقد ادبی از همسرش حامد یزدان پناه جداشده و به ترکیه می‌رود. داستان با رویدادها و شخصیت‌های جدیدی همراه می‌شود و در نهایت مارال عظیمی دوباره به ایران بازمی‌گردد و مجدداً با حامد ازدواج می‌کند.

«مرگ تدریجی یك رویا» نیز از شخصیت مشرقی كه در اكثر آثار این كارگردان دیده می‌شود، بی‌نصیب نمانده است. جیرانی این بار این نقش را به پولاد كیمیایی واگذار كرده است. سامیه لك را در نقش اصلی یعنی مارال عظیمی خواهیم دید. ستاره اسكندری در نقش ساناز، خواهر مارال به ایفای نقش پرداخته است. دانیال حكیمی نیز عهده‌دار نقش حامد، شوهر مارال است.

 برخی دیگر از بازیگرانی كه در مجموعه تلویزیونی «مرگ تدریجی یك رویا» بازی داشته‌اند، عبارتند از: هوشنگ توكلی، فریده سپاه‌منصور، مائده طهماسبی، آشا محرابی، مهسا كرامتی، شیوا خنیاگر، مهناز انصاریان، فریدون محرابی، علی كاظمی، نیلوفر محمودی، پوراندخت مهیمن، هایده حائری و ناصر طهماسب  و با حضور هانده‌ شن از بازیگران كشور تركیه.

«مرگ تدریجی یك رویا» در بیش از 200 لوكیشن مختلف در تهران، شهرهای شمال كشور و كشور تركیه تصویربرداری شده است.
برخی دیگر از عوامل سازنده مجموعه «مرگ تدریجی یك رویا» عبارتند از: سیروس عبدلی (مدیر تصویربرداری)، مشكین مهرگان (طراح هنری)، رضا حاج درویش (طراح صحنه و لباس)، مهری شیرازی (طراح چهره‌پردازی)، ناصر انتظاری (صدابردار همزمان)، حسین ابوالصدق (صداگذاری و میكس)، رضا تركمان (طراح جلوه‌های میدانی)، پیمان ابدی (مدیر گروه بدلكاران)، نادر پیرزاده (عكاس) و مجید كرباسیان (دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز) در این مجموعه همكاری می‌كنند.

این سریال هر روز ساعت 19 از شبکه پنج راهی آنتن می‌شود و بازپخش آن ساعت 23 خواهد بود.

دسته بندی :

نظر خود را در مورد محتوای این صفحه برای ما بنویسید.

مانده : (1000) حرف

اخبار مرتبط

پربازدیدترین ها